dimarts, 19 de setembre del 2006

Estranys al paradís.




Aquests dies – més ben dit, aquestes nits – m’estava llegint la traducció en català que en Francesc Parcerissas va fer de El Senyor dels Anells de J. R. R. Tolkien. El cas és que no havia comprat la novel·la per a mi, sinó per al meu bon amic Miguel Afonso, un filòleg catalanòfil de Roraima, i dissabte vaig donar els llibres a una amiga brasilera per que li’ls fes arribar.
I és clar, anit trobava a faltar la meua Comarca i els meus elfs.

Així que vaig atacar el tercer volum d’Strangers in Paradise de Terry Moore, en edició de Norma Comics. De fet ja l’havia encetat la nit abans, però només n’havia llegit unes vint pàgines.
Ahir me’l vaig polir. Sencer.

És increïble com fa anar el llapis el senyor Moore a l’hora d’arrencar els sentiments de les entranyes dels personatges i posar-te’ls a les mans en format quartilla. Ja estic frisós per comprar els volums restants. De moment vaig fent guardiola.

Amb gent com Terry Moore, Craig Thomson o Kalasniko; el futur del còmic independent nord-americà (en el sentit ampli: parlo també del Canadà) està garantit per una
pila d’anys.

No sé si Strangers in Paradise deu haver estat publicat en Portuguès o, en tot cas, si ho deu haver estat al Brasil. Miraré d’esbrinar-ho.