dimarts, 28 d’octubre del 2008

Euro-americans




Perquè quan els mitjans es refereixen al candidat nord-americà Obama el defineixen com a afro-americà, però quan es refereixen a McCain no el cataloguen d'euro-americà?
Que jo sàpiga els únics nord-americans amb D.O. són els de la ploma (no, no vull dir el cantant de Scissors Sisters, em refereixo als iroquesos, als apatxes, als navahos, als pueblos...) Llavors, perquè es fa referència als orígens ètnics africans d’Obama i no als orígens ètnics escocesos de McCain? Perquè és més digne haver anat voluntàriament a colonitzar un país i a apropiar-se de les terres dels seus habitants originaris que haver-hi anat segrestats a la bodega d’un vaixell?

3 comentaris:

[EMonroy] ha dit...

Com afro-europeu albí, que arribà fa uns 40.000 anys i probablement matà als Neandertal, et dono tota la raó.

Patrícia ha dit...

Molt bona... jo crec que sóc arabo-lleidatana..., no? Classifiquem-se!... i per cert... apadrine l'autèntic "Li la"...

Bon dia!

Cogesme ha dit...

Pel que fa als neandertal hi ha una teoria que diu que les persones molt peludes i amb el cap molt gros tenen gens neandertals. Però no sembla gaire sòlida.

Hola, Patrícia, doncs no ho tinc clar. Per banda materna vinc d'un poble de moriscos expulsats que fou repoblat amb gent una mica de pertot i per banda paterna hi havia un besavi de Cáï (de Cádiz, per que ens entenguem) i una besàvia de la Franja, però la resta són d'orígen desconegut, segurament aragonesos. Afegeix algun jueu, tenint en compte els nassos que corren per la meva família; algun capellà, perquè a totes les famílies hi ha algun fill o filla de capellà i algún moret batejat que hi hagués romàs al poble i més o menys, si fa no fa...
I sí senyor, el "li la" es molt menys enrevessat que el "la hi", però a mi el que m'agrada és el "mo ne" que mon pare devia haver heretat de la iaia maellana.
I au. Mo n'anem!