dilluns, 23 d’abril del 2007

São Jorge


Això de Sant Jordi no és només cosa nostra, però a cada terra el cavaller fa sa guerra.


"Em toda casa tem un quadro de São Jorge,
Em toda casa onde o santo é protetor
Num barracão, num bangalô de gente nobre
Quem é devoto é só fazer uma oração
Que o guerreiro sempre atende
Dando a sua proteção.
Por isso mesmo não devemos esquecer
A grande data dia 23 de abril
Vamos cantar com alegria e prazer
Porque São Jorge é o padroeiro do Brasil."


Ary Monteiro / Irany de Oliveira.


*Hom recomana escoltar-la cantada per Maria Bethânia, que guanya molt. (la cançó, no la cantant).

** Val a dir que al Brasil, Sant Jordi no és només Sant Jordi, és clar. És també l'orixá Ogum. -Un dia parlaré sobre el sincretisme, que a casa nostre també n'hi ha i més que no ens pensem-.

2 comentaris:

Patrícia ha dit...

El meu tiet aventurer... va eixir d'Alcoi per adreçar-se a Mar de Plata -era artista-. Els diners li van donar per arribar a Canàries, allà va enamorar la filla del cónsul de Brasil, i poc més tard aterrava a un dels millors hotels de Copacabana.... després la tieta Raimunda el va enamorar a Manaos i van tornar a viure a Lisboa...

Vaig bastant a visitar-la a la "quinta"... i endevines quin nom li va posar?

Cogesme ha dit...

Ostres, quina historia! Fa per una novel·la.
T'haig de confessar que no gaire bo en això de les endevinalles, però ho provaré pel cantó fàcil: São Jorge?

Tinc pendent un viatget a Lisboa des de fa quatre anys. Si al final, m'animo ja te'n demanaré consell.